timajos-in-indonesie.reismee.nl

Weer thuis

Donderdagavond vertrokken we naar het vliegveld. De laatste dag hebben we shoppend doorgebracht in een van de vele mall's die Jakarta rijk is. We waren al vroeg op het vliegveld, klaar om naar huis te gaan.

Het was de vakantie van de vele vertragingen dus ook deze vlucht ontkwamen we er helaas niet aan. Om onduidelijke reden begon het boarden veel te laat en eenmaal in het vliegtuig gebeurde er niets.

Uiteindelijk bleek dat van een groepje surfers, die wel al eerder op het vliegveld hadden gespot ( enigzins onder invloed van iets) twee personen werden verwijderd uit het vliegtuig.

Er werd een mededeling gedaan dat deze twee personen te ziek waren om te reizen en dat ze om medische redenen van boord gingen, maar wij denken dat het was omdat zeonder invloed van drank en/of drugs waren.

Nadat ze van boord waren gehaald bleek bovendien nog dat ze niet wilde zeggen welke tas van hun was, misschien omdat er iets in zat................... en moest dus alle aanwezige handbagage aan boord gecontroleerd worden. Iedereen moest aanwijzen welke tassen bij jou hoorde, dus tja dat duurde natuurlijk ook wel even.

Uiteindelijk zijn we na zo'n twee uur stilstand dan toch vertrokken.

En met dank aan deze surfdudes heeft een meerderheid van de passagiers zijn aansluitende vlucht op Dubai gemist. Wij gelukkig net niet. We zijn geland om 7.15 uur en om 7.40 uur moesten we boarden voor onze aansluitende vlucht. We moesten door twee controles en met een treintje naar de andere kant, maar we hebben het gered!

En nu zijn we dan weer al bijna twee dagen thuis. Klein beetje jetlag, maar het valt mee.

Het was een mooie reis, met een intensief begin en een ontspannen eind, een kennismaking met Flores, een hernieuwde kennismaking met Lombok en de Gili's en een vertrouwd Bali.En natuurlijk de kennismaking met de familie. De verschillen zijn groot. Dat maakt het reizen door Indonesië zo leuk.

Iedereen bedankt voor het meereizen, meelezen en meeleven, dat maakt het nog leuker.

En wie weet, tot een volgende reis!

De timajo's