timajos-in-indonesie.reismee.nl

Lovina en Sanur

Vandaag zijn we weer vertrokken vanuit Lovina. In Lovina hebben we echt helemaal niets gedaan. Alleen maar luieren, zwemmen, eten, massages, lezen, op zijn Indonesisch: Palan Palan.

We zijn hier natuurlijk ook al vaak geweest, dus de dingen die je kunt zien en doen hebben we allemaal gedaan en het luieren bevalt wel. Het eten was heerlijk zoals altijd, vooral de rendang.

We reizen vandaag naar Sanur, maar we gaan via Ubud, om daar even lekker te shoppen en te eten.

Onderweg zijn we nog even gestopt bij de beroemde tempel aan het meer. Nu wil het geval dat wij deze tempel in al die jaren vele malen zijn gepasseerd, maar alle keren dat we daar reden regende het. De tempel ligt namelijk in een hoger gelegen, regenachtig gebied. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, vandaag is het droog en zonnig. Eindelijk deze tempel dus een keertje bezocht. Je merkt dat je op Bali bent. Waren we op Flores overal de enige toeristen, op Lombok slechts met een paar en hier zie je toch best wel veel toeristen. Maar ook veel Indonesische toeristen.

De tempel was mooi om te zien, dus leuke foto’s gemaakt en weer verder.

Langs rijstvelden en door bossen komen we in Ubud aan, waar het in drie jaar tijd nog drukker is geworden. De markt is helemaal vernieuwd en ziet er mooi uit, maar het heeft ook wel een beetje zijn charme verloren door die moderne gebouwen.

Maar we hebben wat kleine snuisterijtjes gekocht, wat gegeten en we gaan weer verder.

Joost heeft het met de taxichauffeur over de sieraden van Buddha to Buddha gehad, een bekend en duur merk in Nederland wat op Bali wordt gemaakt. Oooh zegt de chauffeur, hij weet wel waar die gemaakt worden, dat ligt op de route en hij brengt ons er wel even heen.

We zijn wel benieuwd dus stemmen toe. Een paar afslagen van de hoofdweg en in een buurtje achteraf stopt hij. Hij loopt met ons mee een soort klein fabriekje in, het mag de naam fabriek eigenlijk niet hebben, maar hier zitten ongeveer 15 mensen achter allerlei gereedschap sieraden te maken. En inderdaad we zien de logo’s van Buddha to Buddha. Leuk om te zien hoe ze gemaakt worden en we herkennen ook bepaalde armbanden die hier half af zijn.

We vragen of we ook wat kunnen kopen en ja hoor dat is mogelijk.

Dus hebben we twee echte Buddha to Buddha’s gekocht, een voor Joost en een voor mij en voor weinig, want we zijn natuurlijk wel Hollanders, het moet voor een prikkie.

Achteraf even de website gecheckt van het merk en inderdaad het adres op Bali klopt, ze zijn echt!

Na deze super koopjes weer verder en eindigen we op onze bestemming in Sanur.

Onze vaste stek was vol geboekt, dus we zitten in een klein complex met 6 kamers, het ziet er weer lekker luxe uit, dus hier vermaken we ons vandaag en morgen, waarna we naar Jakarta vliegen om Joost zijn familie te ontmoeten.

Shirley

Hallo
Heb je voor mij het adres en hoe liggen de prijzen ongeveer?
Gr shirley

Christa

Hoi, heb je voor mij ook het adres van de buddha winkel? Ik ben nu op Bali en wil de winkel binnenkort gaan bezoeken. Alvast bedankt!

Wilma

Als we in augustus in bali zijn willen we ook op zoek naar budda to budda sieraden, heb je voor mij ook het adres waar we heen kunnen???

willem Pollé

Wij zijn benieuwd naar het adres waar de sieraden gemaakt
worden, ik kom regelmatig in Bali

Anouk

Ook ik ben heeeel benieuwd naar de website en adres van de sieraden winkel ?