timajos-in-indonesie.reismee.nl

van Sanur naar Jakarta

De laatste dag in Sanur zitten we lekker aan het strand. Heerlijk windje erbij, niet te heet. Het kleine resort waar we zitten is erg leuk en we hebben 3 fietsen ter beschikking om door Sanur heen te fietsen. We moeten dan wel een hele drukke weg oversteken, maar met goed kijken gaat dat allemaal prima.

Op het strand worden we aangesproken door een jonge vrouw, die een spa heeft. Nou gebruiken ze op Bali al heel snel het woord spa, in dit geval gaat het om een klein vierkant hokje bij het strand met drie massage bedden en een kappersstoel er in. Maar goed ze doet hot stone massages en ook pedicure, manicure en dat soort dingen. Voordat ik nee kan zeggen heeft Tim al een hotstone massage geboekt, dus vooruit maar weer. Tijdens Tim zijn massage laat ik maar even mijn voetjes doen.

Joost heeft vandaag geen zin in massages en blijft lekker op het strand om zijn boek te lezen. Wordt hij eindelijk eens niet gestoord door Tim en mij.

Het is een lekker dagje strand. Tim voetbalt nog even met de plaatselijke jeugd en Joost en Tim bezoeken ook nog de vele winkeltjes op de strandmarkt, waar Joost wel een mooi schilderij zag, wat we aan het einde van de dag nog hebben gekocht. Geslaagde dag dus.

De volgende ochtend vertrekken we al vroeg naar het vliegveld voor onze vlucht naar Jakarta.

Alles verloopt goed, dit keer geen vertraging, maar we vliegen met een andere maatschappij, namelijk Air Asia, dat scheelt dus.

Om 11 uur staan we buiten en gaan we met de taxi naar ons hotel in Noord Jakarta. Het vliegveld ligt ten westen van Jakarta en het verkeer is hier ontzettend druk en chaotisch. We doen ongeveer een uur en een kwartier over deze rit en dan hebben we dus mazzel dat we niet in de spits rijden. Het hotel is aardig, maar een tegenvaller ten opzichte van de hotels die we als laatste hadden. Maar het is maar voor 1 nachtje dus we doen het er mee.

Vanavond gaan we op bezoek bij de familie van Joost, die in Jakarta wonen. Joost heeft van te voren contact en we spreken af om 5 uur en blijven dan eten. De rit duurt gezien het verkeer bijna twee uur, we moeten namelijk van noord naar zuid Jakarta en ook weer door dat verkeer.

Het verkeer is heel chaotisch, maar we doen er iets korter over en om ongeveer half 5 zijn we er. We worden hartelijk ontvangen en er staat al heerlijk eten voor ons klaar. We zijn tot ongeveer half 8 gebleven en het was erg gezellig en ook leuk om de familie een keertje in het echt te ontmoeten.

Het is nu donderdag 1 augustus. Vanavond om 12 uur vliegen we terug naar Nederland, waar we thuiskomen in heel heet weer. We zullen de airco's missen ;-)

Vandaag vermaken we ons nog even in de vele mall's hier om het hotel.