timajos-in-indonesie.reismee.nl

Ruteng naar Labuan Bajo

Het ontbijt bij de nonnen was niet al te geweldig, waarschijnlijk zijn ze beter in geestelijke zaken dan in aardse zaken. Maar goed, weer op weg naar onze volgende bestemming Labuan Bajo, aan zee. Hotel met zwembad, een van de weinige op Flores, dus Tim heeft er zin in.

Onderweg stoppen we nog bij Cancar waar we een uitzicht hebben op rijstvelden in de vorm van een spinnenweb.

Eigenlijk zouden we ook nog een trekking van 3 uur gaan doen, maar volgens Silvester is deze erg steil en glibberig op dit moment. Met vorig jaar nog in onze gedachten besluiten we deze over te slaan en ons te richten op een lekkere duik in het zwembad.

Na een rit van ongeveer 5 uur in totaal, waarbij Tim aan het einde toch een beetje wagenziek werd. ( dom van ons, bij de lunch de inmiddels zo vertrouwde Prima Tour vergeten!)

Gelukkig viel het mee, want na aankomst in hotel Golo Hilltop ligt Tim binnen mum in het zwembad en wij erbij !

We maken ons op voor de volgende uitdaging, want morgen gaan we met de boot richting de Komodo eilanden voor een ontmoeting met deze gevaarlijke beesten. We overnachten ook op de boot, dus er gaan weer de nodige pillen mee, om zeeziekte te voorkomen.